Tips på bredband, tack?

Har fått besked från Telenor nu om bredbandet. Jag betalar för 16 Mbit, men får mellan en och två. Anledningen var tydligen att det bara fanns en 10 Mbitmast i närheten, och då var den hastigheten jag får normal. Vilket i sig är skitdåligt. Men när det inte finns någon 16 Mbitmast i närheten finns det ingenting att göra. Så jag ska säga upp det abonnemanget, tänker ju inte betala fullpris för något jag får 1/16 av.

I mammas lägenhet har vi com hem, så funderar på om man ska ha bredbandet i väggen istället, och antingen ha en sladd eller rauter. Eller om det finns något annat företag som faktiskt har täckning på deras mobila bredband och kan ge hastigheten man betalar för. Men jag är så dålig på såna saker, kan ingenting.. Hjälp?

Kommentarer
Postat av: Com Hem AB

Hej,



Naturligtvis måste man ha ett bra bredband, vi hjälper dig gärna att välja ett bra alternativ. Vi erbjuder allt från 10 Mbit/s ända upp till 200 Mbit/s, du kan läsa mer om våra snabba bredband på http://www.comhem.se/comhem/bredband/-/5622/5622/-/index.html. När du har valt det som passar dig bäst kan du kontakta oss via www.comhem.se/socialmedia så hjälper vi dig med en beställning.



Med vänlig hälsning

Johan Wester

Kundservice

2011-11-24 @ 09:30:56
URL: http://www.comhem.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0