The sun is up, the sky is blue

Hej!

Kom hem från jobbet för en dryg halvtimme sen, och ska snart börja med maten. Ska även ta en tur in i duschen, och sen lägga mig och läsa. Har hittat en riktigt bra bok, I cirkelns mitt av Dan Brown. Kan verkligen rekomendera den, om ni gillar böcker med spänning och som inte är sega utan kör fullt ös från början.

Igår var en riktigt trevlig dag. Var först och firade pappa. Han blev jätteglad för det han fick, så jag är nöjd. Därefter åkte jag och Kattis till Jämjö, där vi mötte upp Linus. Vi åkte till Jändelskolans idrottshall och tittade på Patrik när han spelade pingis. Riktigt duktig var han! När han spelat färdigt åkte vi in till stan och åt på Milano, och gick på bio efter det. Vi såg In time. Den handlar om att hela världen styrs av tiden. Tiden är valuta som man handlar med, och alla människor har en viss tid att leva. När du fyller 25 har du ett år kvar att leva, men om du tar någon annans tid, eller arbetar och får tiden i lön, lever du lite längre. Därför är evigt liv möjligt för de rika, medans de fattiga oftast inte blir äldre än medelålders.

Jag tycker denna filmen var helt okej, dock inte någon jag känner att jag måste se igen. Lite för överdriven för min smak, men som sagt helt okej.

Nej nu måste jag börja med maten, vi hörs senare, puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0