Älskar årets julkalender!

Hej!

Idag var det bra på jobbet, hur lugnt som helst. Hade inte ens en riktigt lunchrush, det har aldrig hänt innan! Men jag som inte var pepp på att jobba tyckte då att det var lite roligare att jobba, när det bara var några få som var otrevliga och de flesta jättetrevliga! Å andra sidan var typ hela Karlskrona och åt i helgen, så det var väl bara ett par eftersläntare som åt idag. Får se hur det blir i morgon!

Och när jag står och i grillen hör jag Tanja ropa: "Titta! Det snöar!" Och alla vi som jobbar stannar upp och tittar ut, och alla börjar storle, julkänslan växte snabbt kan jag tala om. Efter lite jubel och glädjerop kändes jobbet plötsligt lite lättare.

Sen jag kom hem har jag hunnit titta på tv, kolla julkalendern och leta julklappar + skriva julklappslista. Så nu har jag ett hum om vad jag ska ge alla, känns skönt att ha brain stormat lite. Det finns inget värre än att komma på saker när man är i butiken. Så nu när jag varit duktig och låtit kreativiteten flöda, sitter jag och avnjuter ett glas julmust, finns det godare?, i väntan på Det okända och Medium. Är lite troende på det övernaturliga, så älskar såna program!

Måste bara slå ett slag för årets julkalender. Den första på flera år som jag tycker är bra. Den första på flera år som har julkalenderkänsla. Det kommer bli en spännande månad, när jag för första gången på flera år har något att se fram emot varje dag fram till julafton, precis som när jag var liten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0